Jaký byl WordCamp 2017 očima posluchače


Největší wordpressovou událostí roku je bezesporu WordCamp – konference o WordPressu. V letošním roce jsem se jí účastnila poprvé a se mnou dalších 360 lidí. Díky tomuto číslo se jedná zatím o největší WordCamp ze všech 4. ročníků. Akce se konala 18.2.2017 v prostorách VŠE v Praze.
A co jste letos mohli vidět, resp. slyšet?
– 14 přednášek (7 pro uživatele a 7 pro vývojáře)
– 2 workshopy
– 1 případovou studii
– Happines bar = odborníci na wordpress, kterých se byla možnost zeptat na radu

Já jsem se samozřejmě účastnila přednášek pro uživatele o kterých něco málo v krátkosti napíšu a třeba vás tím nalákám na WordCamp 2018.

Po úvodním slovu nastoupil na scénu Tomáš Kocifaj se svým příběhem Jak mi WordPress změnil život. Jak sám řekl, není slavný ani bohatý, ale má práci, která ho baví a nějakým způsobem také uživí. WordPressem se zabývá od roku 2012. V roce 2014 začal působit jako freelancer a od roku 2016 má vlastní firmu. U Tomáše také musím zmínit, že se jedná o hlavního organizátora letošního ročníku WordCamp 2017.
Přednáška byla inspirativní a líbila se mi.

Dalším přednášejícím byl Vláďa Smitka, který nám řekl něco o Nejčastějších technických problémech WordPress webů. Řeč byla o SEO pluginech, Analytice, odesílání e-mailů, aktualizacích (které jsou velmi důležité a každý opensource je potřeba pravidelně aktualizovat!), ale dozvěděli jsme se i jak na vlastní úpravy šablon, jaké jsou základy bezpečnosti (limitace chybných přihlášení, silná hesla + správce hesel nebo správná práva souborů i uživatelů),…..Z přednášky jsme si také odnesli domácí úkoly: aktualizovat, zazálohovat a otestovat rychlost.
Tuto přednášku hodnotím velice kladně. Myslím si, že byla pro všechny velmi přínosná a poučná.

Třetí přednáškou měl připravenou Borek Bernard, který nám představil v praktické ukázce VersionPress a kam se za rok posunul. VersionPress je spojení verzování s WordPressem a je to použitelné pro kohokoliv.
Pro příznivce VersionPressu určitě bylo zajímavé. Já si zatím vystačím s WordPressem 🙂

Poté následovala přestávka na oběd. Pro ty, kdo chtěli, tak si mohli jít na placený teplý oběd, pro nás skromné ostatní byla připravena bageta. Občerstvení o přestávkách bylo velice chutné a bohaté (chlebíčky, koláčky, slaný croassant) a k dispozici byla voda a kafe.

Po přestávce následovala přednáška Radima Hasalíka s pěkným názvem: „Nedělejte děsivé weby – začátek vývoje z pohledu marketingu„. Na webu bychom neměli mít napsáno, že jsme nejlepší, aniž bychom věděli proč. Proto bychom si měli zodpovědět otázky: Proč vlastně podnikám? Jak to dělám jinak než ostatní? V čem jsme dobří? Abychom mohli udělat stránky, které návštěvníka zaujmou, protože po jeho příchodu na web, máme jen 5 sekund, abychom ho zaujali.
Tato přednáška byla také velice přínosná a spojení tvorba webu a marketing spolu úzce souvisí, ač si to mnozí neuvědomují.

Pátá přednáška nebyla přednáška, ale show v podání Filipa Nováka pro některé známého z marketingové show na Youtube Zeptej se Filipa. Filip nám měl říct, jak seznámit WordPress s naším Facebookem. Během přednášek jsme mohli klást online dotazy a hned první dotaz zněl: Jestli by mohl v jedné minutě shrnout to podstatné, co si máme z přednášky odnést. Tato otázka mluví za vše…
Věřím, že někomu se jeho show líbila, ale mě teda nezaujala a myslím si, že na takovouhle akci se nehodí. Jediná přednáška z celého dne, kterou hodnotím negativně.

Po Filipu Novákovi nastoupil další Filip,ale tentokrát Podstavec. Při jeho přednášce Jakou cestu ušel Google v SEO a co je potřeba na webu změnit, jsme se nasmáli, ale zároveň si odnesli spoustu cenných rad a hlavně domácích úkolů jako je příprava/úprava obsahu pro featured snippet, identifikace prioritních faktorů pro vlastní trh, studovat uživatelský záměr při hledání dotazu, tvorba firemního my business profilu na Googlu,…a spousty dalších úkolů. Myslím si, že pro nás některé to je práce až do dalšího ročníku 🙂
Přednášku nelze hodnotit jinak než na výbornou.

Poslední v uživatelské části byl Zdeněk Zenger – Nepodceňujte přípravu webu. Téma důležité a zčásti navazující i na přednášku, abychom netvořili děsivé weby.Pokud tvoříme web je důležité mít zpracované zadání, vědět kdo jsou zákazníci, jaké hledají problémy a jaké řešení my jim můžeme nabídnout, ale je potřeba aby zákazníci rozuměli i názvosloví, věděli kam mají na webu jít a neztratili se. Neměli bychom podceňovat reporting, nebát se hledat a zkoušet a důležitý je i kontinuální rozvoj.
Poslední přednáška byla také velmi zajímává.

Moje celkové hodnocení WordCampu 2017 je pozitivní a pokud mi mé časové možnosti dovolí, tak se ho ráda zúčastním i v roce 2018 a třeba se tam i potkáme 🙂
A propó, kdo z vás už tam byl letos? 🙂

Leave a reply